Hagyományőrző és Hagyományteremtő Egyesület
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Szervezetünk a személyi jövedelemadó 1%-ából 2021-ben 84 064 Ft támogatást kapott, melyet jutalomkönyvek vásárlására fordítottunk.
Köszönjük a felajánlásokat.
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Szervezetünk a személyi jövedelemadó 1%-ából 2020-ben 67 713 Ft támogatást kapott, melyet jutalomkönyvek vásárlására fordítottunk.
Köszönjük a felajánlásokat.
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Szervezetünk a személyi jövedelemadó 1%-ából 2019-ben 31432 Ft támogatást kapott, melyet jutalomkönyvek vásárlására fordítottunk.
Köszönjük a felajánlásokat.
………………………………………………………………………………………………………
SZAKMAI BESZÁMOLÓ
„Sikeres vezető leszek – a közösségi munkában tehetséges fiatalok fejlesztése”
NTP-TÁB-19-0098
Balatonszemes, 2019. augusztus 2 – 7.
A fejlesztés főbb jellemzői, főbb célkitűzések.
Programunk célja a demokratikus értékek érvényesülése, erősebb állampolgári tudat érdekképviselet növekedés, a szervezet szélesebb társadalmi bázisa is jobban, magasabb színvonalon tevékenykedjen, növekedjen ismeretsége, hírneve, elfogadottsága. Összetartó, együttműködő közösségek kialakítása, aminek tagjai képesek részt venni a helyi döntési folyamatokban.
Ennek egyik jelentős állomása volt a közösségi munkában kiemelkedően tevékenykedő, tehetséges fiatalok tábora, ahol intenzíven 6 nap alatt életkori sajátosságaiknak megfelelő keretek között olyan tevékenységeket valósítanak meg kiscsoportos kooperatív munkaformában, amit jól tudnak hasznosítani saját/osztály közösségükben. A tehetséggondozó táborban projekteket, kampányokat dolgoztak ki, ami kedvet, bátorságot ad nekik ahhoz, hogy aktívabban vegyenek részt a közös programok kitalálásában, megszervezésében, merjék elmondani és megvédeni véleményüket. Legyenek képesek munkacsoportokat alakítani és azon belül megosztani a feladatokat a siker elérése érdekében.
A diákvezetők fejlesztése 6 napos bentlakásos tábori keretek között valósult meg 40 fő 10-15 éves fiatal részvételével és 6 felnőtt vezető segítségével.
A tábor tematikája:
- Házirend – kötelességek, jogok – demokrácia – vitakészség fejlesztés.
- Vezetői feladatok – a tájékozódás (információ), – a tervezés (előrelátás), – a döntés (elhatározás), – a szervezés (feltételek biztosítása) és – az ellenőrzés (értékelés) – a motiváció fontossága (frontális-, páros és csoportmunka),
- Vezetői stílusok – az irányító, a fejlesztő, a támogató és a delegáló vezető eszköztára (frontális munka, előadás és film feldolgozás)
- Projekt munka – témafeldolgozás (8-8 fős csoportokban) pl. Diáknap szervezése, Játékos ügyességi és sportversenyek szervezése és levezetése a táborlakók számára „Csapatkihívás” címmel, elméleti vetélkedők, kvízek a kulturális programokhoz kapcsolódóan
- Tábori kisokos szerkesztése csoport- és páros munkában – digitális kompetencia fejlesztése
- Kampányok kidolgozása pl. „A jövő iskolája” – kortesbeszédek, diákigazgató válsztás, „Fenntartható jövőnk” figyelemfelhívó akciók és szórólapok tervezése
- Probléma feltáró foglalkozás – halszálka módszer: a. A késők, b. Rongálás, ügyeleti rend, c. Fegyelmezetlenség, d. Nem készítenek házi feladatot (csoport munka) – „DÖK tízparancsolat”
- Csapatépítő foglalkozások (frontális és csoport munka)
- Szituációs játékok és személyiségfejlesztő játékok – erősségeim és fejlesztendő területeim
- Sport és ügyességi vetélkedők
- Kulturális örökségünk megismerése – kirándulások és múzeumlátogatás – Tihany, Balatonszárszó és Balatonlelle
Szabadidős programok: „Csapat kihívások” játékos vetélkedők és csapatversenyek, strandolás. Kirándulás Tihanyba, Balatonszárszóra és Balatonlellére, ahol megnéztük a helyi nevezetességeket.
A tábor során olyan produktumok készültek, amiket a résztvevők bemutathatnak társaiknak is az iskolákban. A kidolgozott kampányokat az év rendezvényi között meg is tudják valósítani majd.
Eredmények:
– a diákok aktívabban vesznek részt az iskola életében, ötleteikkel hozzájárulnak az itt folyó munka sikeréhez, sokszínűségéhez,
– hatással vannak és lesznek a házirend betartására, odafigyelnek társaik viselkedésére és azt pozitívan befolyásolják,
– felhívják a figyelmet a diákok problémáira, megoldást keresnek együtt az intézményi problémákra,
A konkrét eredmény mércéje mindenképpen a gyerekek aktivitása, az év során megvalósuló programok sikere, az új hagyományok megteremtése lesz. Jelentkeznek új igények a fiatalok körében és nő az aktivitásuk az őket érintő programokon szervezésében. Fejlődik vállalkozói kompetenciájuk, kommunikációjuk, nő önbizalmuk, kibontakoztathatják kreativitásukat, sikeresebbek lesznek. A hasznos tanulás és információszerzés, fejlődés mellett színes élményekkel gazdagodnak.