Hagyományőrző és Hagyományteremtő Egyesület

Beszámoló a honlapra

Dia2

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Szervezetünk a személyi jövedelemadó 1%-ából 2021-ben 84 064 Ft támogatást kapott, melyet jutalomkönyvek vásárlására fordítottunk.

Köszönjük a felajánlásokat.

………………………………………………………………………………………………………

Dia1HŐHE hír a honlapra………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Szervezetünk a személyi jövedelemadó 1%-ából 2020-ben 67 713 Ft támogatást kapott, melyet jutalomkönyvek vásárlására fordítottunk.

Köszönjük a felajánlásokat.

………………………………………………………………………………………………………

Beszámoló a honlapra

Dia1

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Szervezetünk a személyi jövedelemadó 1%-ából 2019-ben 31432 Ft támogatást kapott, melyet jutalomkönyvek vásárlására fordítottunk.

Köszönjük a felajánlásokat.

………………………………………………………………………………………………………

EMMI + NTPlogo

SZAKMAI BESZÁMOLÓ

  „Sikeres vezető leszek – a közösségi munkában tehetséges fiatalok fejlesztése”

NTP-TÁB-19-0098

Balatonszemes, 2019. augusztus 2 – 7.

 A fejlesztés főbb jellemzői, főbb célkitűzések.

Programunk célja a demokratikus értékek érvényesülése, erősebb állampolgári tudat érdekképviselet növekedés, a szervezet szélesebb társadalmi bázisa is jobban, magasabb színvonalon tevékenykedjen, növekedjen ismeretsége, hírneve, elfogadottsága. Összetartó, együttműködő közösségek kialakítása, aminek tagjai képesek részt venni a helyi döntési folyamatokban.

Ennek egyik jelentős állomása volt a közösségi munkában kiemelkedően tevékenykedő, tehetséges fiatalok tábora, ahol intenzíven 6 nap alatt életkori sajátosságaiknak megfelelő keretek között olyan tevékenységeket valósítanak meg kiscsoportos kooperatív munkaformában, amit jól tudnak hasznosítani saját/osztály közösségükben. A tehetséggondozó táborban projekteket, kampányokat dolgoztak ki, ami kedvet, bátorságot ad nekik ahhoz, hogy aktívabban vegyenek részt a közös programok kitalálásában, megszervezésében, merjék elmondani és megvédeni véleményüket. Legyenek képesek munkacsoportokat alakítani és azon belül megosztani a feladatokat a siker elérése érdekében.

A diákvezetők fejlesztése 6 napos bentlakásos tábori keretek között valósult meg 40 fő 10-15 éves fiatal részvételével és 6 felnőtt vezető segítségével.

 A tábor tematikája:

  1. Házirend – kötelességek, jogok – demokrácia – vitakészség fejlesztés.
  2. Vezetői feladatok – a tájékozódás (információ), – a tervezés (előrelátás), – a döntés (elhatározás), – a szervezés (feltételek biztosítása) és – az ellenőrzés (értékelés) – a motiváció fontossága (frontális-, páros és csoportmunka),
  3. Vezetői stílusok – az irányító, a fejlesztő, a támogató és a delegáló vezető eszköztára (frontális munka, előadás és film feldolgozás)
  4. Projekt munka – témafeldolgozás (8-8 fős csoportokban) pl. Diáknap szervezése, Játékos ügyességi és sportversenyek szervezése és levezetése a táborlakók számára „Csapatkihívás” címmel, elméleti vetélkedők, kvízek a kulturális programokhoz kapcsolódóan
  5. Tábori kisokos szerkesztése csoport- és páros munkában – digitális kompetencia fejlesztése
  6. Kampányok kidolgozása pl. „A jövő iskolája” – kortesbeszédek, diákigazgató válsztás, „Fenntartható jövőnk” figyelemfelhívó akciók és szórólapok tervezése
  7. Probléma feltáró foglalkozás – halszálka módszer: a. A késők, b. Rongálás, ügyeleti rend, c. Fegyelmezetlenség, d. Nem készítenek házi feladatot (csoport munka) – „DÖK tízparancsolat”
  8. Csapatépítő foglalkozások (frontális és csoport munka)
  9. Szituációs játékok és személyiségfejlesztő játékok – erősségeim és fejlesztendő területeim
  10. Sport és ügyességi vetélkedők
  11. Kulturális örökségünk megismerése – kirándulások és múzeumlátogatás – Tihany, Balatonszárszó és Balatonlelle

 Szabadidős programok: „Csapat kihívások” játékos vetélkedők és csapatversenyek, strandolás. Kirándulás Tihanyba, Balatonszárszóra és Balatonlellére, ahol megnéztük a helyi nevezetességeket.

A tábor során olyan produktumok készültek, amiket a résztvevők bemutathatnak társaiknak is az iskolákban. A kidolgozott kampányokat az év rendezvényi között meg is tudják valósítani majd.

 Eredmények:

– a diákok aktívabban vesznek részt az iskola életében, ötleteikkel hozzájárulnak az itt folyó munka sikeréhez, sokszínűségéhez,

– hatással vannak és lesznek a házirend betartására, odafigyelnek társaik viselkedésére és azt pozitívan befolyásolják,

– felhívják a figyelmet a diákok problémáira, megoldást keresnek együtt az intézményi problémákra,

A konkrét eredmény mércéje mindenképpen a gyerekek aktivitása, az év során megvalósuló programok sikere, az új hagyományok megteremtése lesz. Jelentkeznek új igények a fiatalok körében és nő az aktivitásuk az őket érintő programokon szervezésében. Fejlődik vállalkozói kompetenciájuk, kommunikációjuk, nő önbizalmuk, kibontakoztathatják kreativitásukat, sikeresebbek lesznek. A hasznos tanulás és információszerzés, fejlődés mellett színes élményekkel gazdagodnak.

Balaton 2019

Tábor 2019

Tehetséggondozó programok 2019-2020

Az oldalt a www.markjanos.hu készítette.
Powered by WordPress | Designed by: WordPress Themes | Thanks to best wordpress themes, Find WordPress Themes and Themes Directory