Nemzeti Tehetség Program

SZAKMAI_2

A tehetséggondozás eszközrendszerének javítása a Petőfi iskolában

Az NTP-TFJ-17-0084 pályázat keretében iskolánk 1600000 Ft értékű támogatást nyert, melyet tehetséggondozásra használtunk fel. A tehetséges gyermekek kritikai és problémamegoldó gondolkodásának, a szociális, technikai és a kommunikációs képességeinek fejlesztését tűztük ki célul. Ehhez modern fejlesztő eszközök beszerzését végeztük el. Tervező munkánk során alapoztunk a tehetséges tanulók nehéz szellemi, logikai játékok iránti érdeklődésére, a felfedezve tanulás iránti igényükre. Kiemelt szempontunk volt a társas készségek fejlesztése. Legfőbb alapelvünk a gazdagítás, az erős és gyenge oldal fejlesztése volt.

A műhelymunka során 45 perces foglalkozások keretében valósult meg a beszerzett eszközökkel történő tehetséggondozás. A matematikai-logikai területen a fejlesztés az alsó tagozaton, 7-10 évesek körében, minden évfolyamon 3 csoportban, csoportonként 12 fővel valósult meg. A diákok a német és angol idegen nyelvű fejlesztésen a 11-14 éves felsős, és egy 7-10 éves alsós korcsoportban, összesen 61 fővel vettek részt. A térbeli-vizuális és testi-kinetikus tehetségterület fejlesztése a 11-14 éves diákok körében történt meg. Két csoportban 24 diák tevékenykedett.

A célunk az volt, hogy az iskola minden tanulója hozzáférhessen az eszközökhöz, hogy minél szélesebb körben megvalósulhasson a fejlesztés, minél több tehetség kibontakozhasson. Ennek érdekében a műhelyfoglalkozásokon kívül tanórákon és tanórán kívüli foglalkozásokon havonta 1-2 alkalommal használták a gyermekek a tehetséggondozást segítő eszközöket.

A társasjátékok kielégítették a tehetséges gyermekek speciális társas és emocionális szükségleteit. Kiemelt hangsúlyt kapott a tanulás tanulása a fejlesztő foglakozásainkon, és élmény volt a gyermekek számára a tanulás.

Ebben a programban három kiemelt terület kapott szerepet:

                 1.  Logikai – matematikai tehetségterület

A résztvevő tanulók számára megvalósult az alapkészségek és a magasabb szintű gondolkodási képességek fejlesztése. A nehéz szellemi, logikai játékok iránti érdeklődés felkeltése mellett, a problémák megoldására való akarat kialakítása is megtörtént. A sikerélményhez juttatás a motivációt megteremtette.

207

2.  Térbeli-vizuális és testi-kinetikus tehetségterület

Modell és makettépítés mint komplex tevékenység, sokoldalúan fejlesztette a tehetséges gyerekek térlátását, finommotorikus mozgását, kreativitását , problémamegoldó képességét. A tervezés és kivitelezés során formálódott a diákok műszaki szemlélete. A tanulók játszva szerezhettek ismereteket.

P6140300

             3.  Idegen nyelvi tehetségterület

A társasjátékok alkalmazásával fejlesztettük tanulóink szókincsét, nyelvhasználatát, a hallott és olvasott szövegek értését és beszédkészségét, s nagy hangsúlyt kapott a memóriafejlesztés, a logikai és értelmi képességek fejlesztése is. Némelyik játék kiválóan alkalmas volt valódi kommunikációs helyzetek, mindennapi szituációk gyakorlására.

Társasozás 001

A célok elérése érdekében a változatos tevékenységi formákat (frontális, egyéni, pár- és csoportmunka) a szerep-, társas- memória- és értelemfejlesztő játékokat helyeztük előtérbe.

Mindhárom területhez megtaláltuk a korszerű fejlesztő és társasjátékokat, amelyek megszerzéséhez anyagi eszközeink eddig hiányoztak. Programunkat a következő tanévben is folytatni fogjuk.

Mottónk: „ A tanuló ne gondolatokat, hanem gondolkozni tanuljon!” /Kant/

——————-

 

NTP-KKI-16-0176  Fiókából sas – Petőfiókák színjátszó csoport pályázata

„Fiókából sas…”

Mindenkit sok szerep vár életében.  „Színház az egész világ”- mondta Shakespeare. Milyen igaz! Mindannyian színészek vagyunk: ki tűzoltósat, ki rendőröset, ki fodrászosat, ki eladósat, ki tanár néniset, ki pedig szerelőset játszik egész életében. A szerepkörök választéka kifogyhatatlan, azt játsszuk, amihez kedvünk van, amihez értünk, ami legközelebb áll egyéniségünkhöz. Reggelente felvesszük a jelmezt, magunkhoz vesszük kellékeinket, s már indulunk is a világ által berendezett színpadtérre, melyet minden egyes ember szerepkörének sorsa rendez be. Vannak, akik millió álarc mögé bújhattak, hiszen hivatásul ezt választották. Képesek egyik nap állatbőrbe bújni, másik nap mókás gyermekké változni, majd öregasszonyként megjelenni. Ők a színészek, kik nap mint nap a sokszínű világot tárják elénk, mi pedig jókat szórakozunk valójában saját magunk hasonmásán. Ha van kedved, hogy kipróbáld magad énekes madárként, tündérként, gonosz boszorkányként, dolgos parasztlegényként, vagy akár Mátyás királyként, Te is álarc mögé bújhatsz, csatlakozz hozzánk, színjátszósokhoz!

A Debreceni Petőfi Sándor Általános Iskolában már több tíz éve tanulhatják a gyerekek a színjátszás mesterségét szakköri keretek között.  Szakkörünk vezetője Vitál-Török Anett néni. 5-7. osztályos tanulók próbálhatják ki a színészet varázslatos világát. Kedvelt szereplőnkké válhatunk, kipróbálhatjuk a színészi élet csínját-bínját. Sok oldalunkat megmutathatjuk. Fejleszti a szókincsünket, az improvizációs és a memóriai érzékünket, segít ellazulni!

Csoportunk, a PETŐFIÓKÁK idén egy nagyon különleges lehetőség részese lehetett. Egy pályázat keretein belül szakköri életünk a tanév elejétől kezdődően felpezsdült, még mélyebb betekintést, tudást és tapasztalatot kaphattunk a színészvilágról.

Irány Budapest!  Irány a Vígszínház! Egy varázslatos történetet nézhettünk meg, az Óz, a csodák csodáját a gyönyörű Vígszínházban. Káprázatos színpadtér, egy álom, melynek mi is részese lehettünk. Neves színészeink, Hegyi Barbara, Kútvölgyi Erzsébet, Tahi Tóth László alakítását csodálattal nézhettük. A katarzis nem maradhatott el.

Indulás Telkibányára! Fantasztikus kirándulásnak ígérkezett és az is volt. Túra, vetélkedők, buli, szórakozás, mindez persze munkával fűszerezve: díszletkészítés, jó hangulatú próbák jellemezték három napunkat a Zempléni-hegységben.

kiránd

A Vojtina Bábszínház is kitárta kapuit előttünk. Betekintést nyerhettünk a színház minden kis zugába, megnézhettük a díszletterveket, beleshettünk a bábkészítőműhelybe, felmehettünk a nagyszínpadra.

Mindeközben iskolánk falai között lelkesen folyt a munka, hiszen aktívan készültünk a Weöres Sándor Színjátszó fesztiválra egy színdarabbal, mely visszarepített bennünket igazságos királyunk, Mátyás király történelmi környezetébe. A színdarab címe: A tétényi malomkő. A jelenetet iskolatársainknak is előadtuk a diákönkormányzati napokon. Nagy tiszteletnek örvendhettünk egy nagyszerű ember, kiváló színész, kitűnő tanár, Vranyecz Artúr személyének. Artúr rengeteget segített nekünk. Élmény volt vele dolgozni! Több alakalommal jött el hozzánk, s látott el bennünket beszédtechnikai, rendezői tanácsaival. Mikor nálunk járt, mindenkinek fülig ért a szája! Segítségével a játékunk színesebb, élettelibb lett! Alig vártuk, hogy újra jöjjön. Rengeteg kreatív ötletet adott nekünk, amit mi továbbfejleszthettünk. Jó érzés volt egy híres színésszel együtt próbálni. Köszönjük!

Nagyon élveztük a  darab előadását és előkészítését. Sok vicces emlékünk van, én például elsőnek alig bírtam ki nevetés nélkül, mikor megláttam Mátyás királyt, vagy mikor jajgatnom kellett. A kocsmárosnak is voltak vicces pillanatai, de az öregeknél is jól szórakoztunk.

A tanév végére jómagam is úgy érzem, sassá cseperedtem. Maradandó emlék lesz számunkra, köszönjük a pályázatnak!

                                                                                                                                                                                                  írta: Bordás Réka 7.b osztályos tanuló

próba

 

szerep1

 

Az oldalt a www.markjanos.hu készítette.
Powered by WordPress | Designed by: WordPress Themes | Thanks to best wordpress themes, Find WordPress Themes and Themes Directory